Radionomy Board
It is currently Mon Apr 22, 2019 9:29 am

All times are UTC

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Thu Aug 29, 2013 12:11 am 
Moderators

Radio 1: https://www.radionomy.com/en/radio/radio-nostalgia
http://www.radio-nostalgia.nl
O.S: Windows 10
:: Lezen VOOR het voor de eerste keer Rechtstreeks / Live gaan. Hier staan de belangrijkste antwoorden op de meest gestelde vragen (Frequently Asked Questions) voordat je begint met het avontuur ... ::

:: Vereisten ::

Als je de live functie wilt gebruiken op het Radionomy platform, dien je te weten dat er een aantal regels zijn die je moet respecteren om live goed te laten functioneren, en om de toegang te behouden :

1 - Een gegenereerde en actieve planning voor de actuele dag (als je live uitzendt) moet zijn voorbereid via de RMO,
2 - Je moet tenminste ÉÉN luisteraar hebben,
3 - Meta Tags moeten correct worden meegestuurd (Artist - Title)
4 - je moet advertenties uitzenden.

1. Welke software kan ik gebruiken voor "Live Uitzendingen" op mijn radio?

Het Radionomy platform is geoptimaliseerd voor het gebruik van deze twee software programma's :

⇨ SAM Broadcaster (niet gratis), versie 4.7.1 en latere versies, met Legacy MP3 (ACM Codec) encoder
Download SAM Broadcaster : http://www.spacialaudio.com/?page=sam-b ... r-overview
⇨ Winamp (gratis), versie 5.57 enn latere versies, met de Shoutcast DSP 1.9.0 plug-in
> Download Winamp : http://www.winamp.com/
> Download Shoutcast DSP : http://www.shoutcast.com/download

Als je problemen tegenkomt in relatie tot het gebruik van deze software programma's, kun je rechtstreeks met hun support contact opnemen.

Andere software, zoals VirtualDJ, kan ook worden gebruikt voor de "live uitzendingen", maar deze zijn niet geoptimaliseerd voor het Radionomy platform. Daarom kunnen we geen support geven m.b.t. deze andere software programma's.

2. Moet ik mijn live uitzending in de Radio Manager inplannen?

Nee, je hoeft niets in te plannen. Gewoon genereren en je normale planning versturen via de Radio Manager. Wanneer je je "live uitzending" rechtstreeks vanaf je computer start, zal de gegenereerde planning automatisch worden onderbroken, overschakelen naar de live uitzending, en zal automatisch worden hersteld als je stopt met je online live sessie.

3. Waar kan ik mijn login vinden voor de live connectie?

Je kunt deze informatie over "Live" vinden in de RMO onder de tab "Settings" , waar je het kunt vinden in het "live" info gedeelte.
- je URL voor live
- je Poort.

4. Kan ik mijn "Live Password" veranderen ?

Standaard is het "Live" password van een radio gelijk aan die je gebruikt om in de RMO te komen (waarmee je connect met de RMO en Radionomy.com)

Om veiligheidsredenen, en om te vermijden dat je dit algemene password doorgeeft aan je partners, D.J's (wat toegang geeft tot de RMO en tot je totale radio beheer, zelfs de verwijdering), kun je een apart password instellen wat alleen voor "live" te gebruiken is. Natuurlijk moet je deze dan wel doorgeven.

Hoe maak/wijzig je je "Live Password" ?

- Klik op de "Settings" tab bovenin de "RadioManager Online" (item 1 op onderstaand plaatje), en dan op "Management",
- Op deze pagina klik je nu op "Live" (3) aan de linkerkant
- Klik nu op de groene knop "Change Live Password",

Attachment:
1.jpg
1.jpg [ 116.5 KiB | Viewed 3760 times ]

- Er gaat een nieuw venster open, en er word je gevraagd je password in te vullen en dit te bevestigen door nog een keer je password in te geven.
- Om dit "Live Password" te activeren moet je je radio REBOOTEN, dus klik op de REBOOT knop onderin de pagina.
(denk eraan: wanneer je reboot, zijn alle luisteraars voor korte tijd gedisconnect van je radio).

Attachment:
2.jpg
2.jpg [ 62.26 KiB | Viewed 3760 times ]

Belangrijk: Het is op geen enkele manier mogelijk om het "Live Password" die je aangemaakt hebt te herstellen. Als je het kwijt raakt, zal je het moeten wijzigen volgens bovenstaand proces.

Er bestaat een automatische password generator. Kies een password van ten minste 10 karakters en met cijfers en letters.
Wij raden echter aan het gebruik van speciale karakters zoals: à, é, è, ù, , - _ ! ( ) . ) te vermijden.

5. Ik krijg geen verbinding, mijn software programma geeft het bericht "Invalid Password", Wat moet ik doen ?

Dit kan aan verschillende dingen liggen.

⇨ passwords zijn hoofdlettergevoelig, dus controleer dubbel bij het intypen
⇨ ga na of je het password "handmatig" hebt ingevuld (copy–paste functie kan niet ondersteund zijn)
⇨ ga na of je password geen accenten bevatten. In dat geval moet je je password wijzigen.
⇨ je hebt net je password gewijzigd, maar je hebt je radio nog niet herstart (reboot).

Dus, als na wijziging van het password en herstart van je radio, het nog steeds niet werkt, kan een systeem update nodig zijn, omdat de tijd tussen de wijziging en je eerste connectie te kort is.

Om dat te doen ga je naar : Start Menu / "Run..." / cmd
Type het volgende commando in: ipconfig /flushdns

Pas na al deze controles, en alleen als je de vereiste software hebt (SAM Broadcaster of Winamp), post je een nieuwe topic op het "Live" forum voor je radio.

6. Ik kan niet connecten, ik krijg het bericht "Couldn't connect to the server", wat moet ik doen ?

Dit kan komen door verschillende dingen.

⇨ had je radio ten minste één luisteraar toen je probeerde te connecten?
⇨ Je zendt niet uit met het juiste format: alleen mp3 128 kbps of lager is toegestaan
⇨ Je stream is ontoereikend of je gebruikt een wi-fi Internet connectie
⇨ je hebt je DNS niet geupdate, om dit te doen ga je naar: Start Menu / "Run..." / cmd
Type dan het volgende commando in: ipconfig /flushdns

Pas na al deze controles, en alleen als je de vereiste software hebt (SAM Broadcaster of Winamp), post je een nieuwe topic op het "Live" forum voor je radio.

7. Wanneer ik kies voor Legacy MP3 (ACM Codec) in SAM Broadcaster, kan ik geen kwaliteit opties kiezen (max 56 kbps, bijvoorbeeld). Wat kan ik doen ?

Hier is een tutorial dat laat zien hoe je dat voor elkaar krijgt :: http://www.fastserv.com/kb/article/usin ... oadcaster/

8. Tijdens mijn live uitzending, gaat mijn radio soms terug naar de RM planning, en keert dan weer terug naar live. Wat moet ik doen ?

Je internet verbinding is dus niet stabiel genoeg, of je stream is niet toereikend! Dit veroorzaakt pakket verlies, wat resulteert in tijdelijke terugkeer naar je RM planning.

⇨ Als je een high-speed internet connectie hebt maar Wi-Fi gebruikt, probeer dan een Ethernet kabel verbinding .
⇨ Als het gaat om een ontoereikende stream, probeer dan uit te zenden met een lagere bitrate. Bijvoorbeeld : mp3 - 96 kbps.

Als dit probleem zich blijft voordoen is er, jammer genoeg, geen oplossing. Je moet zorgen voor een stabiele Internet connectie en een toereikende stream om on line te kunnen uitzenden.

9. Terwijl ik "live" ben, toont mijn radio niet de tracks/Artists, is dat normaal?

Dit betekent dat je de metadatas van je tracks niet correct meestuurt vanuit je software, en wel in de “Artist” en “Title” velden.

Bij Winamp zijn de standaard instellingen normaal gesproken goed.
Let er wel op dat als je een externe metadatas generator aan je software koppelt: "Streamtitre" software werkt niet goed. Je kan beter "Update Title" gebruiken.

Wij waarschuwen jullie ervoor, dat als je deze informatie niet correct meestuurt, kan de rechtstreekse toegang tot de "live" functie gedeactiveerd worden. Deze informatie is echt essentieel voor ons om te voldoen aan de regels voor auteursrechten.

10. Als ik klaar ben met mijn "live uitzending", als ik disconnect, gaat mijn radio achter elkaar advertenties afspelen. Wat kan ik doen?

Dit betekent dat ons systeem "je niet in live heeft gezien" en dus dat je streaming software niet correct de metadatas heeft meegestuurd (zie vorig punt).
Zodra deze informatie goed wordt meegestuurd, zal je dit probleem niet meer hebben.

11. Aan het einde van de "live uitzending", als ik disconnect, keert mijn radio niet terug naar de RM, en blijft hij stil. Wat moet ik doen?

Op dit moment zijn we er nog niet in geslaagd deze bug in combinatie met een optimale configuratie met deze software programma's voor elkaar te krijgen:

⇨ SAM Broadcaster (niet gratis), hoger dan versie 4.7.1, met Legacy MP3 (ACM Codec) encoder
⇨ Winamp (gratis), hoger dan versie 5.57, met Shoutcast DSP 1.9.0 plug-in

We konden daarentegen de problematische configuraties lokaliseren om het te voorkomen:
- Ontbrekende of onjuiste metadata meesturen
- Installatie van een tweede streaming software parallel met Winamp or SAM (met name MyRadiomatisme)
- Gebruik van MyRadiomatisme
- Gebruik van een verkeerd werkende externe titel generator (met name StreamTitre)
- pakketverlies (packet losses) (instabiele of te lage internet verbinding)

12. Vertraging tussen uitzenden en luisteren.

Je bemerkt een vertraging tussen wat er door je automatisering software wordt uitgezonden, en wat je hoort op je radio, is dat normaal ?

Ja, er zit een "buffer" tussen de tijd waarop je je muziek uitzendt via je automatisering software, en de tijd waarop de luisteraar het hoort.

Laten we een voorbeeld nemen met Sam Broadcaster :
SAM (buffer van 1 seconde) - Commutation Matrix (10 tot 20 secondes buffer) - Icecast 1 (ongeveer1 of 2 secondes) - Icecast Relay (ongeveer 1 of 2 secondes) - Client Buffer (Ligt ook aan zijn internet verbinding).
Al deze buffers bij elkaar geven je de vertragingstijd die je kunt opmerken (ca. een gemiddelde van 20 secondes)
Om verzekerd te zijn van stabiliteit, is het niet mogelijk deze te reduceren.

13. "LiveXXXXX.radionomy-live.net vraagt me om een login/password.

Als ik de URL liveXXXX.radionomy-live.net in een browser intyp, wordt een login en password gevraagd, wat moet ik doen ?

Je moet deze directe URL niet gebruiken!

Om "live" uit te zenden moet je absoluut een Streaming software gebruiken (Winamp of Sam Broadcaster). In deze software moet je gegevens invullen die je kunt vinden in de RMO.

14. De Geluidsbehandeling deactiveren als ik "live" ga.

Kan ik de Radionomy geluidsbehandeling deactiveren als ik "live" uitzend?

Het wordt aangeraden aan radiomakers die "live" uitzenden en hun eigen geluidsbehandeling gebruiken, om de Radionomy geluidsbehandeling te deactiveren.
Gebruik van beide zal ongewenste resultaten opleveren.

Om dit te doen, ga je naar de "Setting" tab in de RMO, dan naar "informations" en vink de check box "Live Compression" uit.

15. Ik heb net mijn radio aangemaakt, kan ik meteen "live" gaan ?

Nee! De activatie van de "live functie" komt pas na 24 uur na aanmaak van de radio beschikbaar.

16. Hoe krijg ik een Traceroute van de "live" als de I.T's ask er om vragen?

Als je problemen krijgt met de live functie, vraagt het technisch support om een traceroute van je Live adres, om te onderzoeken of de link tussen je uitzend computer en het Radionomy platform correct is.

Wat is een traceroute ?

Traceroute (of tracert onder Windows) is een programma dat het mogelijk maakt het pad te volgen van een data pakket van een lokale machine naar een andere machine die verbonden is met Internet, Intranet.....

Hoe doe je dat (onder Windows) :

- Klik op "Start",
- Selecteer "Uitvoeren"
- Type "cmd", en dan "Enter"
- In het DOS venster, na de invite "_" typ je dit (zonder de quotes) : "tracert livexxxxx.radionomy-live.net"
(vervang livexxxx door je eigen live adres),

Het restultaat zal er als volgt uitzien

Code:
C:\>tracert live2381435.radionomy-live.net
Détermination de l'itinéraire vers live2381435.radionomy-live.net [31.12.64.119] avec un maximum de 30 sauts :

_ _ 1_ _ _ _ <1 ms_ _ _ _ _ <1 ms_ _ _<1 ms_ _ 192.168.0.1
_ _ 2_ _ _ _ 33 ms_ _ _ _ _ 34 ms_ _ _33 ms_ _ 103.92.123.32
_ _ 3_ _ _ _ 54 ms_ _ _ _ _ 61 ms_ _ _33 ms_ _ 15.136.110.74
_ _ 4_ _ _ _ 312 ms_ _ _ _ 320 ms_ _  330 ms_ _ so-7-2-0-0.ncidf203.Aubervilliers.francetelecom.net [81.253.131.238]
_ _ 5_ _ _ _ 342 ms_ _ _ _ 352 ms_ _  333 ms_ _ ae42-0.niaub201.Aubervilliers.francetelecom.net [193.252.98.181]
_ _ 6_ _ _ _ 247 ms_ _ _ _ 266 ms_ _  227 ms_ _ 81.253.184.10
_ _ 7_ _ _ _ 244 ms_ _ _ _ 226 ms_ _  247 ms_ _ tengige2-7-0-1.pastr1.Paris.opentransit.net [193.251.243.30]
_ _ 8_ _ _ _ 306 ms_ _ _ _ 336 ms_ _  338 ms_ _ level3-6.GW.opentransit.net [193.251.252.138]
_ _ 9_ _ _ _ 335 ms_ _ _ _ 358 ms_ _  333 ms_ _ 4.69.168.70
_ _ 10_ _ _ _262 ms_ _ _ _ 229 ms_ _  238 ms_ _ 212.73.205.50
_ _ 11_ _ _ _250 ms_ _ _ _ 223 ms_ _  226 ms_ _ sw-core03.ibgp.as44099.net [79.99.35.251]
_ _ 12_ _ _ _216 ms_ _ _ _ 226 ms_ _  244 ms_ _ player419.radionomy.net [31.12.64.119]

Itinéraire déterminé.

Als het gelukt is, wisselen de twee computers de data's correct uit. Je live functie is technisch gezien mogelijk.

17. SAM-BROADCASTER: Kunnen we de statistic relay gebruiken ?

NEE.

Deze functie, "statistic relay" in Sam broadcaster 4.9+ kan niet geconfigureerd worden vanwege de technische structuur van Radionomy

No support via PM - in PM verleen ik geen support.
Veel antwoorden op je vraag zijn ook terug te vinden in de tutorials.

Profile Send private message  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 

All times are UTC